Reis üle lombi

G´day mates!

54 tundi reisimist ongi meid lõpuks toonud Eestist 15 000 kilomeetri kaugusele teisele poole kivi. Enamus sellest ajast kulges erineva struktuuri, kuju ja iseloomuga toolidel istumisele/lamamisele. Esialgu veel Idabloki riikides reisides ei olnud bussis jauravad viinakuradi küüsi sattunud Lätakad (võimalik, et ka Leedukad või ka Eestlased, nende identiteet oli selleks ajaks juba muutunud) väga võõras nähtus.  Sellele järgnesid 3 tundi lendu Ateenasse ning seejärel 11 tundi lendu Singapuri. 8 tundi ja 2 minutit viibisime reisi ajal ka lennujaamadest väljas – 8 tundi Singpuris ning 2 minutit Ateenas.

Kella kahe ajal öösel Singapuris lennukist maha astudes avanes selline vaatepilt:

31299994_10209310698524900_5824127154052399104_n

Iga nurga peal võis silmata rahulikult magavana järgmist päikesetõusu ootavaid hindusid või pilukaid, mõni oli isegi massaažitooli ära vajunud – tõestus, et oleme jõudnud uude kultuuriruumi! Mis seal ikka – endalgi kahtlase väärtusega unetunnid selja taga, seega otsustasime uude kultuuri sisse sulanduda ja otsisime pisut vähembravuurika nurgakese kus siruli visata.

Peale 5-tunnist und ajasime ennast püsti, ning vaatasime natukene ringi. Lennujaam oli tõesti võimas ja korralik. Terve põrand, mis esimesest kuni neljandasse terminali oli kuskil 5km pikk, oli vaibaga kaetud.

Kuna meil oli veel kümmekond tundi aega jäänud, et Singapuris ringi kaeda, siis tegime ära mingisuguse ühepäevase viisaasja ning läksime metroole, et sõita Marina Bay Sandsi. Esimese asjana lennujaama ustest väljudes astudes kogesime keskpärase Eesti saunaga võrdväärset leitsakut. Väljas oli 30 kraadi sooja ja õhus oli rohkem niiskust kui hapniku – tõeline džungli kliima. Mõistsime ruttu, et Eestist rändamist alustatud riietega siinses kliimas jalgsi kauem kui 8,4 minutit vastu ei pea – ning vahetasime riided suverežiimile.

Singapur on tõsiselt puhas ja kena linnriik (vähemalt see osa kus käisime). Prahti maas ei olnud kusagil, samuti ei olnud näha kodutuid. Taimestikuga oli kaetud väga suur osa kesklinna pinnast, isegi elumajade katustel olid aiad ja igasugused põõsad.

Gardens by the Bay

20180422_132814

Lõpuks käisime Marina Bay Sandsi otsas Infinity Pooli lounges ka.

20180422_181542

Singapurist edasi, lõpp-punkti, lendasime 7 tundi. Antud lennufirma Scoot, millega lendasime Ateenast Singapuri ja Singapurist Gold Coastile, pakub odavaid lendusid, kuid need lennud on ikka ka täiesti plangud. 11 tundi ainult eesoleva pingi seljatuge vaadata ja ebamaisetes poosides magada proovimine paneb kahtlama kas on ikka väärt, kuid kohale me igatahes saime!

Kella 8 paiku hommikul jõudsime kohale. Liisi mure meie mõlemi käsipagasi paarikilose ülekaalu pärast ei saanud reaalsuseks – mitte kedagi ei huvitanud meie seljakottide suurus ega ka kaal. Seevastu aga Gold Coasti piiripunktis sorteeriti umbes 6 inimest järjekorras välja sõbralikule vestlusele – veetsime kuskil pool tundi vesteldes, et miks me siin üldse oleme, kuhu me läheme jne, millele järgnes ka põhjalik seljakotiuuring. Koti, milles eelnevalt oli maksimaalselt 5 kuupsendimeetrit vaba ruumi, pidi loomulikult ise tagasi kokku pakkima.

Edaspidi läksime enda Airbnbst renditud elukohta ja nautisime ajavahest ning 54 tunnise reisi jooksul võibolla 10st kahtlase kvaliteediga unetunnist tingitud väsimust.

Natukene esmamuljeid Austraaliast ka. Kliima on väga sõbralik, peamiselt 25+ kraadi ning päikesepaiste. Tuvisid asendavad häälekalt suhtlevad papagoid, kes inimest üldse ei karda ja nokivad rahulikult tundmatutel puudel olevaid õisi või niisama kädistavad. Kodutuid oleme näinud vaid ühte, ning temalegi toodi eine Mcdonaldsist ja poetati teda jälgitud paari minuti jooksul mitukümmend dollarit.

Ookean on sinine ja liiv on väga peenike, peaaegu nagu jahu. Inimesed tunduvad sõbralikud. Näiteks – õhtul jalutades lasi keegi meie taga rattaga sõites juba kaugelt kella, astusime Liisiga kõrvale ning sellele kutile ei olnud võõras meid selle eest ka tänada. Jalgrattad, lastekärud ja muud kergliiklusvahendid ripnevad niisama tänavatel.

Paljud riietebrandid nagu Nixon, Volcom, Rip Curl, Billabong jne on siin esindatud. Tuleb mainida, et hirmuäratavalt heade hindadega on ja seda ilma allahindlusteta – tahaks juba raha raisata nende peale!

Väljas söömine on ikka kallim kui eestis. Keskmiselt 7-8 eur tuleb kulutada soodsamat sorti kõhutäie jaoks.

31298048_10209310701164966_890409126335610880_n

20180425_15112420180425_153014

Hetkel on meil Gold Coastil kolmas päev. Peamised asjad nagu telefon ja muud paberid on põhimõtteliselt tehtud. Liis on ka natukene pruunistunud. Osta tuleb meil veel auto – paar valikut on. Esimene tööpakkumine on põhimõtteliselt olemas õunafarmi, kuid mitte kõige parem pakkumine. Seega pisut veel mõtleme, võib-olla lähme sisseelamiseks ikkagi kohale, võib-olla ootame veel mõnda pakkumist!

Cheers!

Karl

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close