Kala lainel

Jou jou!

Tegelikult ma kirjutasin eile selle blogipostituse valmis, aga enda lollus + halb nett = blogipostitus, mida kirjutasin kaks tundi, kadus kõik ära. Aga alustan siis uuesti. Olen kuulnud, et Eestis on supersuvi, nii päikseline ja palav. Just siis, kui meid pole. Ma tahaks ka nii väga juba nautida Austraalia ülikuuma suve. Meil on ikka nii külm siin hetkel. Aga külmast hommikust ja õhtust hoolimata, on ikka nii mõnus oma koduaiast apelsine, mandariine ja sidruneid võtta puu otsast.

20180806_164625

Käisime siis seal budistide “peol” ära. Ütleme nii, et oli huvitav. Meile meenutas see supikööki rohkem. Naljakas oli see, et see inimene, kes meid kutsus, ise ei ilmunudki kohale. Inimesed olid tegelikult ülisõbralikud seal ja pakuti head aasia sööki. Kui hakkas videote vaatamine ja vestlusring teemal viha, siis haarasime kaasa laualt suussulava küpsise ja läksime ruttu ära. Rohkem me sinna ei lähe, aga jällegi midagi uut.

Sellel perioodil oleme me nii palju kalal käinud. Iga nädalavahetus. Selline see kalamehe naise elu kord juba on – algul käib niisama kaasas, aga varsti on ise veel suurem kalastaja kui mees. Okei.. Karlist entusiastlikumaks kalameheks/naiseks annab hakata, aga üldiselt mulle meeldib, chill ja põnev on.

Üks kalalkäik oli kindlasti siiamaani tippude tipp. Ühel pühapäeval mõtlesime, et lähme Somerseti järve juurde kalale. Hästi ilus kant jällegi. Suured mäed, käänulised teed ja supervaated. Järve ääres oli päris raske head kohta leida, sest kõik paarutasid oma kaatrite ja paatidega seal ringi ja tegid nii kõva lärmi. Natuke olime ja siis otsustasime hakata tagasi liikuma ja teha peatuse ühe jõe ääres, millest olime tulles üle sõitnud. Jällegi oli tegemist Brisbane’i jõega. See koht, kus olime, oli suht jõe alguspunkti juures. Mingid mehed seal juba kalastasid ja otsustasime siis ka oma toolid maha sättida ja natukene seal püüda.

20180805_170321

Jõest on alati nii huvitav püüda, sest vesi on suhteliselt kiire vooluga ja palju erinevaid kalu on, et kunagi ei tea, mille välja tõmbad. Olime juba mõni aega olnud, paar näksamist oli ka, aga kedagi polnud saanud. Hakkasin juba vaikselt ära väsima, kõht läks tühjaks, nagu tavaliselt ikka juhtub kalal olles, ja ütlesin juba Karlile, et hakkaks kodu poole liikuma. Ta arvas, et võiks natukene veel olla ja siis see juhtus … Mõtlesin, et vaatan, kas väike krevetike on veel konksu otsas või on ära söödud, aga kuidagi maru raskelt tuli. Tundus, et vetikad nagu ka pole ja kui nägin tagapool suurt sulpsatust pinna peal, siis sain aru, et okouu, mul on midagi suurt otsas. Tõmbasin teda enda poole, süda puperdamas. Oli juba suhteliselt kalda lähedal ja siis andsin õnge Karlile, sest ma ei jõudnud ja ei julgenud enam ise. Oi see oli alles pirakas kala. Kohale ruttas kahvaga ka kohalik austraallane, sest sõbralikud nagu nad on, tuli kohe oma abi pakkuma. Ta ütles, et see on lungfish ehk eesti keeles kopskala ning pärit dinosauruste ajast. Uurisime ka ise hiljem ja tõesti on see kala peaaegu muutumatuna eksisteerinud 100 miljonit aastat. Tal on ka kopsud, seetõttu saab ta ka meie õhku hingata ja vees olles tõuseb ta samuti iga 40 min tagant pinnale atmosfääri õhku hingama. Kopskalal on all ka väiksed uimed ja põhimõtteliselt mingite köntide peal saab ta ka kõndida. Nii äge kala oli, elevus oli meeletu!!! Pole kunagi nii suurt kala näinud, püüdmisest rääkimata.  Lasime ta tagasi, sest ta on looduskaitse all.

20180805_161644

20180805_161736

Hakkasime siis uuesti püüdma, sest tahtsime veel midagi sarnast välja tõmmata. Läks natukene aega mööda ja tõmbasin välja uue kala – seekord väike säga. Oli vist minu päev!

20180805_163446

Mõne hetke pärast hõikas see sama aussi, et tulge siia, saaksite maost hea pildi. Meil oli, et mida hekki, kas me kuulsime õigesti. Läksime kiiresti sinna ja vee ääres oli püüton! Esimene uss, mida Austraalias nägime. Wow!! Mees rääkis, et ta peaks praegu tegelikult talveunes olema, aga on miskipärast liiga vara ärganud, mistõttu ta võib olla pahur. Hoidsime igaks juhuks kaugemale ja tegime pilti. Uskumatu milline õhtupoolik! Super!

20180805_170849

Viimasel nädalavahetusel nüüd käisime kolmekesi (hiinlasest töökaaslane oli ka) Bribie saare juures ja rentisime paadi. Nii mõnus päev oli jällegi! Meie ootused vist olid pisut suuremad, sest arvasime, et saame rohkem avamerele minna, aga tegelt lubati selle paadiga ainult kanalis sõita. Saime aru, et suured tuunikalad ja marliinid jäävad püüdmata. Karl nägi küll veest väga suurt kala välja hüppamas, aga kahjuks kätte me teda ei saanud. Saak suur polnud. Mina sain kolm krabi, millest kaks esimest suutsid ära pageda, kui veest paati hakkasime tõstma. Kolmanda saime kätte, aga lasime ta lõpuks ikkagi tagasi, kuna hakkas nii kahju tast. Ajas kilekotis olles suust vahtu välja ja mul poleks olnud südant teda elusalt potti panna ja keeta. Hiina tüdruk sai ühe kala, mis siiani seisab meie sügavkülmas. Kalu küll ei saanud, aga see-eest oli ülimõnus päev!

sdr

20180811_140444

Aaa.. ja kui sõitsime Bribie poole, siis tee peal oli selline udu, mida varem pole näinud. Kõik oli lihtsalt udu sees.

20180811_0712321

20180811_071553

Tegelikult pole kogu aeg lõbu ja chillimine. Nädala sees teeme tööd ka. See nädal ongi arvatavasti selles kohas viimane, sest töö saab otsa. Neljapäeval on ka nö lõpupidu. Ülemus on meil nii muhe ja äge mees, et juba sebis meile uue töö ka. Saaksime naaber avokaadofarmi tööle. Võtame selle vastu ja oleme seal nii kaua, kui leiame parema töö mujal. Loodame, et see juhtub lähinädalatel. Tundub, et tõsiasi on ikkagi see, et linna erialast tööd on raske leida. Olen saatnud paari kohta reisikonsultandi kohale CV, aga pole vastatud. Tundub, et peame jätkama põllumajandussektoris. Et saada paremini tasustatud tööd, peaks tegema mingid load, näiteks forklifti ehk kahveltõstuki omad. Ahjaa.. naljakas fakt, mille peale mõtlesime hiljuti, Karl on isiklikult puu otsast oma kätega ära korjanud selle aja jooksul kokku 45 tonni avokaadosid. 45 tonni!! Ulme.

20180810_125119

Austraalia pensionäride elu on ikka mõnus. Tundub, et enamik teevad nii, et kolivad kuhugi looduskaunisse kohta vanaduspõlve nautima ja siis on neil veel ka linnas luksuskorter, kuhu nädalavahetusteks minna. Rahaline vabadus on ikka meeletu. Näiteks rääkis see hiinlane, et tema majaomanikul on kaks autot – üks igapäeva kasutamiseks ja teine koera sõidutamiseks. Mida asja, üks auto lihtsalt selleks, et koer teist autot ära ei määriks vms. Meie majaomanikud elavad ka hästi. Neil on Brisbanes paat, mida nad harva kasutavad, Bribie saarel mingi luksuskorteri moodi koht ja mees otsustas osta väikse tuletõrjeauto lihtsalt sellepärast, et katusel olid head kinnituskohad. See maja, kus meie elame, on neil ehitatud oma lastele, mõttega, et äkki keegi tahab tulla siia kunagi elama. Nagu näha, siis ei taha ja maja seisaks lihtsalt tühjana, kui meie siin sees ei elaks.

Tahaks veel kord mainida austraallaste sõbralikkust. Näiteks poes küsivad müüjad alati kuidas sul läheb. Mitte kunagi ei ütle keegi lihtsalt tere, vaid tere, kuidas sul läheb. See on endale ka külge jäänud. Tervitan ka teisi samamoodi juba. Inimesed, kes vastu tulevad, alati naeratavad. See on olnud ka minu üks unistustest, elada kohas, kus inimesed on rõõmsad ja tulevad tänaval vastu naeratava näoga. Kui lähme majaomanikele üüri maksma, siis mitte ei ulata raha ukse pealt üle ja ei kõnni minema, vaid alati kutsutakse lahkelt tuppa ja jälle räägime pikad jutud maha.

See nädal on ka väga tore nädal, sest on Karli sünnipäevanädal : ) Laupäeval teeme sünnipäeva puhul midagi väga lahedat, aga sellest juba järgmisel korral!

Have a good one! Tsau!

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close